A mozdonyszín - A 375,660 pályaszámú gőzmozdony fedett otthona



A vasúti járművek számára az egyik legkomolyabb állagromlást okozó tényező a kültéri tárolás: az esővíz és az olvadó hó elindítja, majd gyorsítja a korróziót, az erőteljes napsugárzás pedig a fényezést viseli meg.

A 375,660 pályaszámú gőzmozdony jövője szempontjából egy fontos kezdeti lépés volt egy védőtető megvalósítása, amely feladat megoldása azonban messzebbre mutat egy egyszerű védműnél, helyette egy művészi igénnyel megalkotott, eredeti stílussal, magas minőségi elvárással és komoly szakmai odaadással létrehozott acélszerkezet született. A 375,660 számára alkotott mozdonyszín az egri vasútállomás építészeti megoldásaihoz hasonul, kialakítása pedig egyszerre sugározza a határozott acél elemek masszív szigorát, és fejezi ki az alatta lakó gőzmozdony barátságos formavilága által kölcsönzött melegséget, visszatekintést engedve az ipari forradalmat követő hőskorba, amikor a mérnökök egyre bátrabb módon használták a fémeket az építészetben, legyen szó egyre erősebb gőzmozdonyokról, vagy éppen egyre látványosabb épületekről.



Az építmény, az egri GYEGÉP Kft szakemberei által alkotott mozdonyszín meglepően magas, hiszen egy vágánymezőn álló, négy méter magas jármű lakja. Az egyszerű tervezés révén hat lábon állna, de az esztétikai igény úgy kívánta, hogy mindösszesen négy lába legyen. Így sokkal kecsesebb az épület, ráadásul az alatta álló gőzmozdonyt nem takarja ki, teljes mértékben látni engedi. Ahhoz, hogy a tetőcserepek komoly tömegét elbírja a szerkezet, különlegesen erős rácsozat került kialakításra, és a szokásosnál vastagabb elemekkel lett megtervezve a mozdonyszín. Ennek köszönhető, hogy a 4,3 tonnás felső rész a nagy acélépítmények, például az Eiffel-torony esetén is megfigyelhető, összetett tartó és merevítő elemekkel egészül ki, amelyet alulról érdemes alaposan szemre vételezni!

A mozdonyszín jelenlegi elhelyezése azt a célt szolgálja, hogy a gép a felújítása alatt is fedett helyen legyen. A GYEGÉP Kft telephelyén néhány méter vasúti pálya épült, amely révén a csillekerekekre rögzített szerkezet elmozdítható, hogy a mozdony egyes darabjai emelhetőek legyenek. Természetesen egyszer, ha a 375,660 újra régi pompájába kerül, és a terveink szerint az egri vasútállomás egy privát csonka vágányán lakik, a mozdonyszín ott is védelmét szolgálja majd, és a bárki számára megcsodálható lesz Alapítványunk első büszkesége!

Alapítványunk adatai:
Nyilvántartási szám: 10-01-0001140
Számlavezető pénzintézet: Agria Bélapátfalva Takarékszövetkezet | SWIFT: TAKBHUHB
Bankszámlaszám: 61600070-10322734 | IBAN: HU08 6160 0070 1032 2734 0000 0000





 

★ A 375,660 pályaszámú egri gőzmozdony megmentése és felújítása ★
© 2015-2016. 375,660 Alapítvány || Nyilvántartási szám: 10-01-0001140 || Bankszámlaszám: 61600070-10322734 || A 375,660 pályaszámú gőzmozdony felújításáért és gondozásáért